Самохідний рейкоукладач Д-247

Самохідний рейкоукладач Д-247 вивантажує рейки з автотранспорту і укладає їх на основу або на власну раму, а також розбирає рейки, тобто висмикує палі і відокремлює рейки від затверділого бетону, а потім укладає їх в автотранспорт або на власну раму. У процесі роботи рейкоукладач рухається по рейках, які він розбирає за собою або укладає поперед себе.

Для безперервного пристрою рейкового шляху використовують два рейкоукладачі – кінцевий і головний; кінцевий рейкоукладач розбирає рейковий шлях і вантажить рейки на автотранспорт, а головний знаходиться попереду бетонної смуги, що будується, розвантажує рейки з прибуває автотранспорту і укладає їх на підготовлену основу.

Механізми рейкоукладача монтуються на зварній рамі, що спирається на рейки двома провідними колесами і двома веденими котками.

Трубчаста стріла шарнірно з’єднана з п’ятою трубчастою щоглою, головка якої укріплена підкосами. Стріла підвішена на підвісці, блок якої утримується дворазовим канатним поліспастом. Бічна стійкість стріли забезпечується розчалками, прикріпленими до основи щогли.

Редуктор влаштований так, що ведучі шестерні барабанів лебідок безперервно обертаються.

Лебідки влаштовані аналогічно лебідці Д-148Б. Барабани лебідок намотують канати при включенні конусних фрикціонів і зупиняються стрічковими гальмами при вимиканні цих фрикціонів.

Управління фрикціонами та гальмами барабанів зблоковане, як і у лебідки Д-148В, та здійснюється важелями.

Крім того, у барабана лебідки стріли на зовнішній обоймі є храповий вінець, що зчепляється з собачкою, керованою педаллю ножа. Цей храповий механізм служить для надійної фіксації піднятої стріли і виключає можливість її випадкового падіння при незадовільній роботі гальма. Собачка включається автоматично під дією власної ваги під час зупинки барабана. Храповий механізм включається для руху машини з піднятою стрілою та з вантажем на гаку. Вимикається собачка із зачеплення з храповим вінцем натисканням на педаль.

Окрім приводу лебідок, редуктор здійснює передачу на провідні колеса. Обертання передається через шестерні реверсивного механізму валу і від нього через ланцюгові передачі провідним колесам. Залежно від включення тієї чи іншої муфти, напрям обертання коліс змінюється і рейкоукладач рухається вперед або назад.

Напрямок канатів з лебідок у поліспаст стріли та підвіску обойми гака здійснено за допомогою блоків. Канати проходять усередині трубчастої щогли і допускають поворот стріли на 260 °, тобто на 130 ° в кожну сторону від середнього положення.

Завдяки цьому рейкоукладач може брати рейки з автомашин, що проходять збоку від бетонної смуги, що будується, і укладати їх з боків смуги.

Товщину шару бетону, що укладається, встановлюють пересувний по висоті рамкою, яка зрізає надлишки висипався на основу бетону і залишає після проходу бункера шар рівної товщини.

Бетон завжди укладають з припуском по товщині, щоб після ущільнення він осів до рівня рейок.

Висоту плануючої рамки регулюють спеціальним механізмом, що складається з двох конічних передач і підйомних гвинтів, розміщених на задній і передній стінках бункера і зв’язаних між собою ланцюговою передачею. Привід цього механізму здійснюється штурвалом, що міститься на задній стінці бункера.

При обертанні штурвала шестерні обертають гвинти, які піднімають або опускають гайки, прикріплені до напрямних рамки і, отже, змінюють висоту рамки 8 щодо рейок.

Привід здійснюється від двигуна, з’єднаного із коробкою зміни передач за допомогою муфти зчеплення. Дві реверсивні муфти коробки зміни передач надають руху в тому чи іншому напрямку провідні ходові колеса, завантажувальний ківш та розподільний бункер.

Привід провідних коліс здійснюється від коробки зміни передач за допомогою кількох конічних шестерень, валу і ланцюгових передач.

Середня частина валу, що несе ведену конічну шестірню, з’єднується з суміжними секціями за допомогою фрикційних зрівняльних муфт, що вирівнюють швидкості руху ведучих коліс з обох боків машини.

При обгоні коліс однієї сторони машини рама перекошується щодо рельсформ і колеса, що обганяють, починають відчувати підвищений опір від тертя реборд об краю рейок. При цьому зрівняльна муфта тієї ж сторони машини пробуксовує, швидкість обертання ведучого колеса зменшується і усувається перекіс рами.

Гальма ходових коліс посаджені крайніх секціях валу, поруч із муфтами. Гальмування коліс відбувається одночасно від одного важеля, що впливає на обидва гальма.

Розподільний бункер рухається по рамі тягою двох гілок каната, що огинає напрямні блоки. Кожна з гілок тягового каната одним кінцем прикріплена до бункеру, а іншим кінцем намотана на тяговий барабан намотування гілок каната на барабан виконана у протилежних напрямках.

Comments are closed.