Розпушувач Д-162А

Розпушувач Д-162А працює у причепі до гусеничного трактора С-80. Основною частиною розпушувача є тягова рама, що з’єднується з буксирною скобою трактора зчіпним пристроєм, однаковим причепом причепа Д-179А. Тягова рама підвішена до підйомної рами на півосях. Підйомна рама спирається на ходові колеса із верхньої частини має обойму блоків підйомного поліспасту; друга обойма блоків поліспасту приварена до тягової рами.

На задній частині рами зверху розташований баластний ящик, а знизу встановлені знімні розпушувальні зубці зі змінними черевиками. Баластний ящик, заповнений піском, збільшує вагу розпушувача та полегшує заглиблення зубів у ґрунт. Черевики виготовляють із зносостійкої сталі; вони оберігають розпушувальні зуби від стирання об ґрунт.

При намотуванні каната на барабан лебідки обойма підйомної рами підтягується до обойми тягової рами; при цьому підйомна рама повертається на півосях і, спираючись на ходові колеса, піднімає тягову раму, виглиблюючи зуби з ґрунту і піднімаючи їх в транспортне положення.

При переїздах на короткі відстані, наприклад з однієї робочої ділянки на іншу, тягова рама утримується в транспортному положенні натягом канатів поліспаста 5. Для переїздів на великі відстані (3-5 км і більше) тягова рама з’єднується з болтом, що закладається в отвір стійки. підйомної рами, що збігається з отвором вуха тягової рами. Завдяки цьому канатний поліспаст може бути ослаблений та лебідка звільняється від навантаження.

Якщо обсяг розпушувальних робіт невеликий, розпушувач причіпляється до трактора С-80, оснащеного двобарабанною лебідкою Д-148В. Один барабан лебідки використовується для керування розпушувачем, а інший для керування бульдозером, який може бути навішений на цей трактор спереду.
При великому обсязі розпушувальних робіт розпушувач використовують постійно. У цьому випадку його оснащують спеціальною ручною лебідкою, не роблячи жодних змін у вузлах та механізмах.

Ручну лебідку кріплять на передній частині тягової рами поруч із нижньою обоймою поліспасту. Підйом розпушувача здійснюється обертанням вручну рукояток лебідки.

Канат із барабана лебідки послідовно проводиться по блоках обойм підйомної та тягової рам і кінець каната закріплюється клином у скобі, привареній до обойми підйомної рами. Надлишок каната намотується на котушку 4 і служить запасом на випадок обриву в роботі. Так утворюються чотири гілки робочого поліспаста, які разом з гілкою створюють зусилля, необхідне підйому розпушувача в транспортне положення і для утримання його в заданому робочому положенні.

Блоки обойм поліспаста розпушувача конструктивно не відрізняються від блоків обойм кущорізу.

Тягова рама розпушувача є Т-подібною конструкцією, звареною зі сталевого листового прокату. У передній частині дишла вварено діафрагми з отворами, в яких монтується шкворень зчіпного пристрою. Зверху на дишлі.

Півосі затискаються в цапфах болтами, що стягують проріз цапфи.

Влаштування маточок коліс розпушувача та їх посадка на півосях ідентичні влаштуванню маточок передніх коліс тракторного причепа Д-179А, тільки замість дисків з пневматичними шинами тут до маточини приварюються диски з ободом.

Експлуатація. Грунт розпушують на 1 і 2 передач коробки зміни передач трактора. Залежно від бажаного ступеня розпушування, а також від міцності грунту на платформі встановлюють 2, 3 або 5 зубів. Чим щільніший ґрунт, тим менше зубів має бути поставлене на платформі тягової рами.

Розпушувачем Д-162А можна також розпушувати мерзлі ґрунти та зламувати старі асфальтобетонні покриття. Залежно від глибини промерзання грунту або від товщини асфальтобетонного шару на платформі тягової рами розпушувача встановлюють один або два зуби, що розпушують.

Зуби необхідно встановлювати на платформі симетрично щодо поздовжньої осі машини, щоб уникнути бічних навантажень.

Глибина розпушування встановлюється опусканням тягової рами. У тверді, щільні та мерзлі ґрунти зубці врізаються насилу. Для кращого заглиблення зубів у баластну скриньку слід додавати баласт. Однак, щоб уникнути перевантаження машини баластовий ящик треба наповнювати врівень з краями ящика, але не більше.

Розрихлювач не пристосований для корчування пнів, коренів і каміння, так як викорчовані шматки деревини або каменю потрапляють у простір між зубами та колесами, а видалити їх можна тільки брухтом або сокирою, що дуже трудомістко і викликає тривалі простої машини.

Зазвичай розпушувачі Д-162А рухаються петлеподібно по смузі дороги, що будується, що забезпечує кращу опрацювання розпушуваної ділянки, так як при цьому здійснюється перекриття суміжних проходів.

Повертати розпушувач при зубах, занурених у ґрунт, важко. Тому при роботі з тракторною лебідкою Д-148В перед поворотом слід виглиблювати зуби із ґрунту.

Comments are closed.